Współczesna sprzedaż to nie tylko wysokiej jakości produkty i renomowana marka – to przede wszystkim komunikacja ze swoimi klientami i odpowiadanie na ich potrzeby. Z tego względu firmy korzystają z wielu narzędzi marketingowych, które pomagają im dotrzeć do swoich odbiorców. Jednym z nich jest blog firmowy. Czy warto go założyć?
Tak skonstruowana kampania marketingowa sprawdzi się u dużych marek, ale w szczególności pomoże w wybiciu się dopiero co raczkujących przedsiębiorców. Dzięki niej zbudujemy sobie sieć klientów i osób zainteresowanych naszymi usługami przez fachowe treści. Jak to jednak działa w praktyce?
Ufamy firmom, które pełnią usługi w sposób profesjonalny. Ale dziś nie wystarczy powiedzieć, że do produkcji wykorzystywane są najlepszej jakości materiały, a nad procesem czuwają specjaliści. To tylko puste słowa. Blog firmowy pomoże Ci to zmienić. Umieszczając na nim wartościowe, przydatne dla Twoich odbiorców treści zyskasz ich lojalność oraz skrócisz drogę i czas potrzebny im na podjęcie decyzji o zakupie produktu czy oferowanej przez Ciebie usługi.
Warto wspomnieć, że nie każdy blog firmowy wywoła taki skutek. Treści umieszczane niechlujnie, tylko dlatego, że konkurencja robi to samo, mogą nie zadziałać.. Zanim stworzysz artykuł, zastanów się, czego klienci potrzebują i z jaki problemami na co dzień się mierzą, myśląc o Twoim produkcie. Doradź im przy wyborze, pomóż w przygotowaniu produktu czy zadbaj o ich zdrowie, np. sprzedając sprzęt komputerowy możesz stworzyć wpis o prawidłowej postawie za biurkiem i odpowiednim ustawieniu ekranu monitora.
Mali przedsiębiorcy dbając o bloga firmowego mogą szybko wybić się ponad swoją konkurencję. Unikalne treści przykują uwagę czytelników i sprawią, ze naturalnie będą oni dzielić się uzyskanymi informacjami w mediach społecznościowych i na forach internetowych. A zwiększenie zasięgu wiąże się z większą rozpoznawalnością i wzrostem sprzedaży. Więc warto.
Regularne publikowanie wpisów na blogu firmowym pozwala na umieszczanie w tekstach słów kluczowych, w tym fraz z długiego ogona. Dzięki temu pozycja witryny w wyszukiwarce znacznie szybciej wzrośnie, a Twoja firma częściej będzie znajdywana przez potencjalnych klientów. Jeden artykuł w tygodniu to już całkiem spora szansa na zwiększenie zasięgu. Pamiętaj jednak o dodatkowych zasadach tworzenia treści w internecie – pisz nagłówki pod SEO, dziel treść na mniejsze akapity oraz dodawaj linkowanie. Szybko zobaczysz efekty.
Dodatkowo boty google lubią, gdy coś dzieje się na Twojej witrynie. Nowe wpisy sprawiają, że wyszukiwarka zaczyna uważać stronę za wartościową i podnosi jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Z tego względu dużo lepszym rozwiązaniem jest publikacja krótszych, ale częstszych wpisów, niż długich umieszczanych np. raz w miesiącu. Zasada jest prosta – im więcej tym lepiej, ale treść musi być wartościowa i w miarę wyczerpywać temat.
Słowa kluczowe z długiego ogona umiejętnie wplecione w tekst mają też dużo większą moc w porównaniu z ogólnymi frazami. Mają również mniejszą konkurencję, co sprawia, że łatwiej jest dotrzeć do grupy docelowej. Przedsiębiorcy rozpoczynający własną działalność w internecie powinni skupić się tylko na long tail. Nie warto konkurować od razu z gigantami na rynku, nie mamy z nimi większych szans. A długi ogon to zmienia.
We współczesnym marketingu mówi się, że od samego produktu ważniejsze jest jego opakowanie. I nie chodzi tutaj o papierowy czy plastikowy kartonik, ale o to, co oprócz produktu klient dostaje w zamian. Fachowe doradztwo w wyborze płytek? Darmowe szkolenie z obsługi programu księgowego? A może gwarancja na kartę graficzną dłuższa niż u innych? Na blogu firmowych możesz przekazać swoim odbiorcom wszystko to, czego nie udało Ci się zawrzeć w tekstach ofertowych czy opisach produktów, poruszyć tematy, które są dla nich istotne. Zbliżysz się do swoich klientów, a oni poczują się docenieni i staną się bardziej skłonni do skorzystania z Twoich usług.
Umiejętnie prowadzony blog firmowy to także własny ton komunikacji. Język, którym posługujesz się, kiedy rozmawiasz z klientami jest bardzo ważny. Możesz przybrać ton poważny albo zabawny, wszystko zależy od tego, jak chcesz być odebrany. Niezależnie jednak od wyboru rozmowa przez blog firmowy pozwoli Ci na wyróżnienie się wśród konkurencji, co w konsekwencji zwiększy szanse na to, że zostaniesz zapamiętany. I w jaki sposób będą o Tobie mówić.
Tak, ale pod jednym warunkiem – musisz to robić dobrze, przekazywać wartościowe treści i publikować je regularnie. W innym przypadku prowadzenie bloga firmowego będzie tylko stratą czasu i pieniędzy. Dołoży Ci frustracji, gdyż nie zobaczysz żadnych efektów. Jeśli natomiast skupisz się na swoich odbiorcach i tworzyć będziesz teksty dla nich przydatne, wzbogacone słowami kluczowymi, sukces przyjdzie do Ciebie szybciej niż się tego spodziewasz.