Google Ads, kiedyś AdWords jest internetową platformą reklamową zbudowaną przez Google, w której reklamodawcy licytują spoty, aby wyświetlać krótkie reklamy, oferty usług, oferty produktów lub krótkie animowane filmy wideo dla odwiedzających witrynę. Kiedy odwiedzający kliknie na te linki reklamowe, reklamodawcy płacą określoną kwotę pieniędzy w oparciu o liczbę kliknięć. Mogą oni umieszczać reklamy zarówno w wyszukiwarkach, takich jak Google, jak i na innych stronach nie przeznaczonych do wyszukiwania, stronach e-commerce i stronach wideo. Generuje on przychody poprzez system zarządzania PPC.
AdWords różni się od innych platform PPC tym, że wyświetla odpowiednie reklamy na podstawie zapytań wyszukiwarek i dotychczasowych zachowań w zakresie wyszukiwania. Proces ten działa w następujący sposób: gdy ktoś szuka produktu przy użyciu danych słów kluczowych, program wyszukuje w sieci reklamy, które ściśle odpowiadają słowu tematycznemu lub frazie użytej w zapytaniu. Na podstawie relewantności reklam, są one następnie wyświetlane albo na górze listy wyników, pod obszarem wyników sponsorowanych, albo na samym dole. Reklamy wyświetlane na górnych pozycjach zostały opłacone przez Google i jego firmy partnerskie. W obszarze wyników sponsorowanych, reklamy te są wyświetlane w ramach programów takich jak AdSense, a także dla reklamy kontekstowej, najbardziej opłacalną formą reklamy online.
AdWords jest stosunkowo nowym programem reklamowym PPC, który został uruchomiony zaledwie cztery lata temu. To dlatego, że Google szybko rozwija swoją bazę danych odpowiednich stron internetowych, dla których może wyświetlać odpowiednie reklamy. W wyniku tego strony internetowe z konkretnymi produktami lub usługami, które są skierowane do określonej grupy odbiorców, prawdopodobnie będą widoczne w wynikach Google. Dzięki monitorowaniu i zbieraniu tych danych, Google był w stanie znacząco poprawić swoje usługi marketingu przychodzącego, oferując szereg opcji reklamowych dostosowanych do indywidualnych klientów.
Sposób działania Google AdWords polega na dokonywaniu niewielkiej płatności, gdy klient kliknie jedną z reklam wyświetlanych na stronie internetowej. Google nigdy nie wyświetli reklamy na stronie internetowej, która otrzymuje wysoki poziom negatywnych kliknięć. W związku z tym, gdy użytkownik szuka słowa kluczowego lub frazy, która jest istotna dla produktów i usług reklamodawców, ich reklamy będą pojawiać się częściej w wynikach wyszukiwania, zwiększając szanse klientów klikających na nich i uzyskanie produktów i usług, na które nie byłoby go stać, gdyby nie szukał ich za pomocą unikalnego systemu personalizowanej reklamy Google.
AdWords to świetny wybór dla firmy, która chce wprowadzić na rynek nowy produkt, ale może nie mieć dobrych wyników w przychodzących kampaniach marketingowych. Reklama PPC pozwala na natychmiastowe zobaczenie nowego produktu przez miliony potencjalnych nabywców – niezależnie od tego, czy są już oni świadomi marki, czy nie. Reklama PPC może być szczególnie skuteczna, jeśli chodzi o kierowanie dużej ilości ruchu na stronę internetową. Najlepszą zaletą reklamy PPC jest to, że jest to tani sposób na wygenerowanie zainteresowania stroną internetową firmy i jej produktami. Google AdWords jest również powszechnie używany do marketingu przychodzącego, ponieważ pozwala firmie na natychmiastową promocję marki firmy wśród milionów potencjalnych klientów.
Jedną z zalet Google AdWords jest to, że kampanie mogą być bardzo ukierunkowane. Program pozwala firmom na wybór pomiędzy opcjami pay-per-click i bid targeting. Reklama PPC oferuje firmom możliwość targetowania użytkowników na podstawie ich dotychczasowych zachowań zakupowych. To sprawia, że program jest bardzo skuteczny w przyciąganiu konkretnego typu klienta. Jeśli firma jest skłonna poświęcić czas i pieniądze niezbędne do właściwego ukierunkowania swoich reklam, mogą one bardzo dobrze, że otrzymują one dużą ilość ruchu, który jest bardziej szczegółowo zainteresowany tym, co mają do zaoferowania.
Reklama PPC nie jest całkowicie oparta na tym, co jest w Google. Firma może zdecydować się na prowadzenie reklam na stronach partnerskich, które są wymienione w sieci treści Google. Chociaż strony te nigdy nie będą zawierać reklamy w Google, będą one otrzymywać bezpośredni ruch z linków umieszczonych przez firmę. W celu uzyskania naturalnych wyników z tego typu programu reklamowego, firma musi starannie wybrać, które strony internetowe do partnera, aby zmaksymalizować korzyści z ich reklam.
Google AdWords pozwala firmie na wyświetlanie swoim klientom konkretnych słów kluczowych, które są związane z ich produktami i usługami. Na przykład, jeśli klient jest zainteresowany tym, co jest oferowane w lodziarni, może wpisać słowo kluczowe “lodziarnia” do paska wyszukiwania Google w celu znalezienia tego, czego szuka. Te same słowa kluczowe byłyby wyświetlane osobie, która była zainteresowana tym, co jest dostępne w tym sklepie. Program działa najlepiej, gdy firma jest skłonna zainwestować czas i środki niezbędne do prawidłowej optymalizacji swojej strony internetowej. Google AdWords to doskonały wybór dla małych firm, które chcą zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej i poprawić sprzedaż.