Google analytics co to?

Google analytics

Google Analytics (GA) jest prawdopodobnie najczęściej używanym bezpłatnym narzędziem analitycznym online. Daje ono firmom bogactwo informacji, które mogą wykorzystać do oceny tego, jak dobrze ich strona internetowa sobie radzi, pozwalając im dopracować swoje strategie marketingowe i stale zmieniać taktykę w razie potrzeby, aby osiągnąć najlepsze wyniki. Dane o ruchu na stronie internetowej, które są generowane z tego programu analitycznego są nieocenione w określaniu, gdzie Twoja strona wymaga poprawy przed rozpoczęciem wdrażania jakichkolwiek zmian. Jeśli nie masz działającej wiedzy na temat tego, jak działa Google Analytics lub nie czujesz się komfortowo używając go, to powinieneś zarejestrować się na płatne konto. Konto płatne nie tylko dostarczy Ci mnóstwo przydatnych informacji, ale również dostarczy Ci bezcennych aktywów do oceny wydajności Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach i pomoże Ci określić, co robi Twoja konkurencja.

Jedną z pierwszych rzeczy, które zobaczysz po zalogowaniu się na swoje konto w google analytics, jest mapa strony internetowej. Mapa strony wyświetla graficzną reprezentację każdej strony w obrębie Twojej witryny. Strony są ułożone w sposób znany jako ” drzewo”, co oznacza, że każda strona w Twojej witrynie, która nie znajduje się na żadnej innej stronie w ramach ” drzewa” jest postrzegana jako “nieistotny” link do tej konkretnej witryny. Pomaga to zidentyfikować, które strony w Twojej witrynie internetowej są linkami do innych stron, co pozwala na bardziej efektywne ukierunkowanie strategii SEO.

Następną rzeczą, którą zobaczysz, jest dział marketingu cyfrowego w Twoim narzędziu analitycznym. W tej sekcji będziesz miał dostęp do wielu narzędzi i funkcji, które pozwolą Ci dostosować swoją kampanię i śledzić wyniki każdej z Twoich kampanii PPC. Możesz zobaczyć liczbę unikalnych wizyt, które każda z twoich reklam generuje, zobaczysz liczbę odwiedzających, którzy kliknęli na te reklamy, a nawet będziesz mógł zobaczyć, która z twoich reklam doprowadziła do konwersji tego odwiedzającego na sprzedaż. Korzystanie z tego typu raportów może okazać się nieocenione dla Twojego biznesu online, podobnie jak Google Analytics.

Kolejną przydatną funkcją, którą oferuje Google Analytics, jest sekcja demograficzna. Sekcja ta zawiera informacje dotyczące lokalizacji Twoich użytkowników. Będziesz w stanie dokładnie określić, którzy z odwiedzających Twoją stronę pochodzą z danego obszaru, stwarzając tym samym możliwość zoptymalizowania Twojej strony i Twojej reklamy w tym obszarze. Na przykład, jeśli jesteś firmą e-commerce, która sprzedaje odzież, możesz skierować swoją reklamę do kobiet w określonym przedziale wiekowym, aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Dając Ci możliwość kierowania do dokładnej grupy osób, które są najbardziej zainteresowane tym, co masz na sprzedaż, zapewniasz, że jesteś rzeczywiście osiągnięcie zamierzonej publiczności.

Google analytics oferuje również możliwość pomiaru, jak często Twoja strona jest odwiedzana. Jest to mierzone w sekundach. Wiedząc, jak często ktoś odwiedza Twoją stronę internetową pozwoli Ci określić, jakie kluczowe terminy są używane przez ludzi, gdy patrzysz na swoją stronę. To kluczowe narzędzie do monitorowania terminów jest kolejną funkcją, która pozwoli Ci zwiększyć ruch na Twojej stronie i wygenerować więcej przychodów z Twojej strony.

Google analytics daje również możliwość śledzenia, ile ruchu na Twojej stronie jest konwertowane do klientów. Kursy konwersji mogą być bardzo ważne dla Twojej firmy, ponieważ chcesz wiedzieć dokładnie, które strony przynoszą sprzedaż. Możesz wtedy skupić swój czas i wysiłek na poprawie obszarów, które przynoszą niski ruch na stronie, ale które Twoim zdaniem przyciągają potencjalnych klientów. Śledzenie konwersji jest niezwykle cenną częścią Twojej strategii marketingu internetowego lub content marketingu, ponieważ pozwala na bardziej precyzyjne zmierzenie sukcesu marketingowego. Jest to ważne, jeśli chcesz poprawić swój zwrot z inwestycji (ROI) z inwestycji w marketing internetowy.

Google Analytics został zaprojektowany w celu uproszczenia Państwa biznesu online, niezależnie od tego, czy jest to mała operacja jednej, czy kilkuset stron internetowych. Umożliwia on pomiar ruchu, konwersji i zwrotu z inwestycji (ROI). To użyteczne narzędzie może również pomóc Ci stworzyć skuteczną strategię marketingu internetowego lub content marketingu, która z kolei poprawi Twoje wskaźniki konwersji. Im więcej ruchu przyciągasz, tym więcej jest osób, które mogą zmienić się w nabywców, a tym samym zwiększyć Twoje szanse na uzyskanie większych dochodów.

Google’s what is Google analytics to przydatne i potężne narzędzie analityczne dla każdego, kto korzysta z internetu. Jego łatwy w użyciu interfejs sprawia, że łatwo się go nauczyć i włączyć do swojego własnego planu marketingowego online. Wraz z jego popularnością rośnie, tak samo jak jego niestandardowe raporty. Możesz śledzić swoje zaangażowanie społeczne i interakcje na stronie internetowej z łatwością i mierzyć swoje wyniki na wszystkich tych stronach.

Damian Węglarski
Damian Węglarski
Od 10 lat skutecznie współtworzy rynek marketingowo – reklamowy w Polsce. Pasjonat i praktyk w dziedzinie SEO, AdWords, Digital Marketing oraz Branding. Jest właścicielem Digital Premium – firmy, która dzięki swojemu know-how i autorskim pomysłom na co dzień obsługuje ponad 70 klientów z różnych branż. Jak sam mówi: „Dzięki pracy z różnymi branżami i na różnych rynkach, mamy okazję sprawdzać i potwierdzać schematy, które w świecie SEO uważane są za przysłowiowy #musthave. Taka wiedza pozwala nam jeszcze lepiej dobierać narzędzia i tworzyć strategie, które w późniejszym czasie procentują wynikami finansowymi podmiotów, które obsługujemy”. Absolwent Computer science in management na Uniwersytecie w Łodzi. Podczas swojej drogi zawodowej współpracował z wieloma rozpoznawalnymi markami Pasjonat nowoczesnej komunikacji i nowinek technologicznych. Podczas budowy relacji z klientami wielokrotnie doradza i prezentuje najróżniejsze rozwiązania, które optymalizują procesy związane z codziennym zarządzaniem firmą. Jego domeną są ludzie. Buduje efektywne i silne zespoły, które w późniejszym czasie stają się integralną częścią organizacji dla których pracuje.