Google search console co to i do czego służy ?

Google search console

Jeśli nie masz pojęcia, czym jest Google Search Console, to ten artykuł z pewnością pomoże Ci lepiej zrozumieć. Google Search Console jest nowym narzędziem, które dostarcza wiele informacji na temat Twojej strony internetowej. Poza tym, pomaga ona również zarządzać swoją stroną internetową i uczynić ją bardziej popularną i przyjazną dla wyszukiwarek. Oprogramowanie to jest dostępne za darmo i jest uważane za jedno z najlepszych narzędzi na rynku.

Google Search Console pomoże Ci lepiej zarządzać Twoją stroną internetową. Mówi nam ona o liczbie stron, które posiada nasza strona, liczbie unikalnych odwiedzających, które otrzymujemy każdego dnia i liczbie nowych linków, które otrzymujemy każdego dnia. Mówi nam, ile mamy backlinków. Mówi nam nawet, ile stron ma nasza witryna i jakie linki są skierowane do każdej strony. Poza tym, mówi nam, ile mamy map stron i ile linków wychodzących istnieje na naszej stronie.

Wszystkie te informacje są dostarczane przez Google Search Engine Optimizer. Powyższe dane można uzyskać za pomocą interfejsu dostarczonego przez konsolę wyszukiwania google. Ważne jest dla nas, aby utrzymywać naszą stronę na bieżąco, upewniając się, że posiadamy regularnie aktualizowane mapy stron i aktualizujemy naszą stronę. Nie możemy zapominać, że za każdym razem, gdy wysyłamy mapę strony do Google, powinniśmy również aktualizować urny na mapie strony. Nie zawsze jest możliwa ręczna aktualizacja urny na naszej stronie internetowej, więc Google zapewnia łatwy interfejs do zarządzania mapami i dokonywania zmian w miarę potrzeb.

W celu zmaksymalizowania naszej strony internetowej i zwiększenia ruchu na niej, korzystanie z narzędzia Google SEO jest idealnym rozwiązaniem. Narzędzie to dostarcza kompletny zestaw instrukcji, które pomogą nam zoptymalizować naszą stronę internetową i uzyskać lepszy ranking w głównych wyszukiwarkach. Jeśli w procesie tym popełnimy jakiś błąd, to istnieje szansa, że nasza strona może ponieść stratę w zakresie zysków i rankingu.

Korzystanie z narzędzia Google SEO jest również korzystne, ponieważ zapewnia kilka innych opcji, takich jak monitorowanie, modyfikowanie i edytowanie procesów. Oszczędza nam to konieczności rozumienia i poznawania różnych skomplikowanych procedur związanych z optymalizacją strony internetowej. Pozwala nam to również na uzyskanie szybkich wyników tego procesu i oszczędza dużo czasu. Proces ten składa się z szeregu technicznych kroków, które powinny być prawidłowo realizowane przy użyciu odpowiednich słów kluczowych. Po wykonaniu odpowiednich kroków i zoptymalizowaniu strony internetowej przy pomocy narzędzia Google SEO, bardzo łatwo jest osiągnąć dobre pozycje w wyszukiwarkach.

Doskonałą usługą, którą możemy uzyskać od Google, jest możliwość monitorowania oglądalności strony internetowej. Dzięki monitorowaniu tej usługi możemy łatwo określić, czy witryna przyciąga więcej czy mniej nowych wysiłków. Narzędzie to pokazuje nam również liczbę wyświetleń. Możemy analizować ilość wyświetleń, aby określić ilość odwiedzin strony internetowej. Informacje te pomagają nam określić, czy musimy wykonać jakąś nową pracę, czy też nie.

Kolejną ważną usługą świadczoną przez Konsolę Wyszukiwarki Google jest możliwość zobaczenia urny, do których prowadzą linki z witryny. Niektóre z narzędzi, takie jak Webmaster Tools i raport WebRTC, mogą pokazywać urny, które zostały połączone ze stroną internetową. Pomaga nam to analizować linki, które są używane przez konkurencję i znaleźć sposoby na poprawę rankingu strony internetowej. Szczegółowe statystyki możemy uzyskać za pomocą konsoli wyszukiwania Google.

Istnieje kilka wielkich zalet korzystania z konsoli wyszukiwania Google. Jedną z najważniejszych zalet jest użycie właściwości prefiksu url. Uzyskując dostęp do właściwości prefiksu url, możemy zobaczyć, który z adresów URL naszej strony zostały wymienione jako pierwszy. To sprawia, że bardzo łatwo jest nam wykonać pracę optymalizacji strony internetowej po prostu analizując strukturę strony.

Damian Węglarski
Damian Węglarski
Od 10 lat skutecznie współtworzy rynek marketingowo – reklamowy w Polsce. Pasjonat i praktyk w dziedzinie SEO, AdWords, Digital Marketing oraz Branding. Jest właścicielem Digital Premium – firmy, która dzięki swojemu know-how i autorskim pomysłom na co dzień obsługuje ponad 70 klientów z różnych branż. Jak sam mówi: „Dzięki pracy z różnymi branżami i na różnych rynkach, mamy okazję sprawdzać i potwierdzać schematy, które w świecie SEO uważane są za przysłowiowy #musthave. Taka wiedza pozwala nam jeszcze lepiej dobierać narzędzia i tworzyć strategie, które w późniejszym czasie procentują wynikami finansowymi podmiotów, które obsługujemy”. Absolwent Computer science in management na Uniwersytecie w Łodzi. Podczas swojej drogi zawodowej współpracował z wieloma rozpoznawalnymi markami Pasjonat nowoczesnej komunikacji i nowinek technologicznych. Podczas budowy relacji z klientami wielokrotnie doradza i prezentuje najróżniejsze rozwiązania, które optymalizują procesy związane z codziennym zarządzaniem firmą. Jego domeną są ludzie. Buduje efektywne i silne zespoły, które w późniejszym czasie stają się integralną częścią organizacji dla których pracuje.