Kampanie zorientowane na promocji w wyszukiwarkach internetowych stale rosną na popularności, często określa się je również jako SEM. Jedną z takich kampanii jest pozycjonowanie strony, które może zostać zaprojektowane i wykonane przez doświadczoną agencję reklamową, ale też wiele osób samodzielnie podejmuje się wykonania SEO na swoje własne potrzeby. A ponieważ reklama ta opiera się o linki- jednym z ważniejszych jej elementów jest opracowanie efektywnej strategii ich umieszczania w sieci.
Tak, jak bardzo istotne jest, aby wybrać dobrej jakości słowa kluczowe, na które reklamowana będzie strona, tak ważne jest, aby ją odpowiednio przygotować. W tym celu przeprowadza się optymalizację, która może dotyczyć różnych aspektów funkcjonowania strony, ale cel jest jeden- jak najlepsze dostosowanie strony do wymagań, jakie stawia sama wyszukiwarka. Dlatego też w ramach optymalizacji możemy zająć się następującymi aspektami funkcjonowania strony:
Jeśli strona jest już przygotowana, czas na opracowanie pewnego planu jej reklamowania. Bardzo wiele zależy tutaj od specyfiki strony oraz branży w jakiej działa firma. Należy też wziąć pod uwagę lokalny aspekt funkcjonowania firmy. Sama strategia pozycjonowania polega na tym, aby regularnie i systematycznie pojawiały się w różnych miejscach linki zewnętrzne, czyli takie, które będą z danego miejsca prowadzić do reklamowanej strony. Warto jednak pamiętać o tym, aby generowanie linków było jak najmocniej zbliżone do naturalnego sposobu zdobywania przez stronę popularności. Musi więc być rozłożone w czasie, źródła linków powinny być jak najbardziej zróżnicowane, tak jak i linkowane anchory. W żadnym wypadku nie można tutaj spamować frazą kluczową. W świetle zmian w algorytmie Google, dobrze jest też w swojej strategii postawić na jakość. Raczej nieskuteczne, a nawet zagrażające stronie może być generowanie bardzo dużych ilości linków z automatów czy systemów wymiany linków, które są niemalże identyczne i które pochodzą ze stron o niskiej jakości i złej reputacji lub co gorsza- ze stron nie notujących żadnego ruchu realnych użytkowników.
Podstawową wiedzę stanowi to, że linki mogą posiadać atrybut dofollow oraz nofollow i o ile dobrze, aby strona posiadała i takie i takie- moc pozycjonującą stronę niosą tylko linki dofollow. Najczęściej więc takie będą tymi najbardziej pożądanymi w ramach pozycjonowania strony. Gdzie szukać możliwości zamieszczania takich linków? Miejscami linkowania mogą być różnego rodzaju serwisy tematyczne i branżowe, portale z artykułami, strony czasopism czy tematyczne fora. Linki mogą też częściowo pochodzić ze stron ogólnotematycznych, gdzie poruszane są także kwestie związane z konkretną branżą. W swojej strategii link building można też ująć udzielanie się na forach internetowych, a także na blogach- czy to w sekcji z komentarzami czy w ramach współpracy z bloggerami w postaci publikowania u nich artykułów sponsorowanych. Wysokiej jakości SEO oddziałuje nie tylko na wysokie pozycje, ale też może zdziałać bardzo wiele dobrego dla kształtowania pozytywnego wizerunku firmy.