White hat seo co to jest?

White hat seo

Pozycjonowanie techniką White Hat SEO

Technologia White Hat SEO różni się od Black Hat Search Engine Optimization. Generalnie White Hat SEO odnosi się do każdej techniki, która poprawia pozycję Twojej strony internetowej na głównej stronie wyników wyszukiwania (SERP). Black Hat Search Engine Optimization zazwyczaj dotyczy AdSense, marketingu partnerskiego, farm linków, spamu i innych praktyk, które są niezgodne z wytycznymi Google. Algorytm pozycjonowania Google jest niezwykle skomplikowany i często się zmienia; w związku z tym należy stosować techniki zgodne z najnowszymi algorytmami.

Celem strategii “białych kapeluszy” jest dostarczenie wartości dla Twoich użytkowników i zbudowanie z nimi znaczącej relacji. Powinna ona również być w stanie dostarczyć informacji, których poszukują Twoi użytkownicy. Najlepiej, jeśli chcesz być wymieniony w 10 najlepszych wynikach dla swoich fraz kluczowych lub fraz kluczowych. To zapewni, że użytkownicy otrzymają dokładne wyniki podczas wyszukiwania w Google.

Praktyki White hat SEO przestrzegają kilku zasad i przepisów określonych przez Google. Techniki te są zbudowane na podstawowych zasadach Google. Te podstawowe zasady obejmują, relewantność, jakość treści i dostarczanie odpowiednich meta informacji. Relevancy odnosi się do tematu lub tematu strony internetowej, który jest istotny dla poszukiwanych słów kluczowych. Treść wysokiej jakości jest napisana w sposób, który ma charakter informacyjny, a nie promocyjny.

Tematyczność zapewnia to, że użytkownicy mogą zrozumieć, czego szukają. Na przykład, jeśli witryna internetowa sprzedaje laptopy, to chcesz mieć pewność, że produkty, które sprzedajesz, są istotne dla rankingu wyszukiwania laptopów. Ponadto, znaczenie strony internetowej dla słowa kluczowego pozwala na umieszczenie jej na wyższej pozycji w rankingu wyszukiwania Google. Jakość treści jest również ważna, ponieważ pozwala użytkownikom na zapoznanie się z witryną w środowisku niemającym charakteru promocyjnego. Na przykład, jeśli strona internetowa dotyczy produktów dla niemowląt, wtedy jest bardziej prawdopodobne, że użytkownik będzie zainteresowany zakupem laptopa z witryny, a nie odwiedzaniem strony internetowej sprzedającej sprzęt dla niemowląt.

Kolejną zaletą technik “białego kapelusza” jest to, że projekt i taktyka są zgodne z ogólnymi najlepszymi praktykami rozwoju sieci. Może to zapewnić, że strony internetowe będą łatwiejsze w nawigacji i użytkownicy nie będą mieli wielu problemów z witryną. Na przykład, strategie czarnych kapeluszy są często stosowane przez pozbawionych skrupułów marketerów, aby oszukać użytkowników, klikając na linki. Jednakże, techniki “białych kapeluszy” mają na celu zwiększenie komfortu użytkowania strony internetowej i dlatego są bardziej godne zaufania.

Problem z taktykami black hat seo polega na tym, że mogą one pozostawić stronę internetową podatną na negatywne konsekwencje. Na przykład, jeśli próba optymalizacji wyszukiwarki Black Hat powoduje, że strona internetowa pojawia się na górze strony rankingu wyszukiwarki Google, wówczas strona ta może zostać oznaczona jako spam. Spowoduje to negatywny wpływ na ranking strony, a także może spowodować spadek ruchu na stronie. To znacznie zmniejszyłoby ilość pieniędzy, które firma mogłaby zarobić na tej konkretnej działalności. Mniej prawdopodobne jest również, że techniki “białych kapeluszy” spowodują spadek pozycji w rankingu.

Oczywiste jest, że praktyki white hat seo są preferowaną metodą SEO, choć niektórzy twierdzą, że black hat SEO jest równie skuteczny. Ważne jest, aby zrozumieć, że techniki “white hat seo” są nie tylko preferowaną metodą SEO, ale również najbardziej efektywną. Dzieje się tak dlatego, że techniki white hat działają w celu poprawy doświadczenia użytkownika strony internetowej i rankingi wyszukiwarek. W związku z tym, firmy, które zdecydują się zaangażować w white hat seo praktyki nie będzie zauważalny spadek w swoich rankingach wyszukiwania.

Aby każda witryna pozostała konkurencyjna na dzisiejszym rynku, konieczne jest, aby firmy opracowały skuteczne strategie walki ze skutkami negatywnych praktyk SEO. Najważniejsze jest, aby firmy starały się stosować techniki “białych kapeluszy”, gdy tylko jest to możliwe. Pomoże to zapewnić, że strona internetowa otrzyma wysokie pozycje w rankingach zarówno z głównymi wyszukiwarkami, takimi jak Google i Yahoo. Te rankingi spowodują większy ruch na stronie internetowej. Ostatecznie, doprowadzi to do większych zysków i większej bazy klientów.

 

Damian Węglarski
Damian Węglarski
Od 10 lat skutecznie współtworzy rynek marketingowo – reklamowy w Polsce. Pasjonat i praktyk w dziedzinie SEO, AdWords, Digital Marketing oraz Branding. Jest właścicielem Digital Premium – firmy, która dzięki swojemu know-how i autorskim pomysłom na co dzień obsługuje ponad 70 klientów z różnych branż. Jak sam mówi: „Dzięki pracy z różnymi branżami i na różnych rynkach, mamy okazję sprawdzać i potwierdzać schematy, które w świecie SEO uważane są za przysłowiowy #musthave. Taka wiedza pozwala nam jeszcze lepiej dobierać narzędzia i tworzyć strategie, które w późniejszym czasie procentują wynikami finansowymi podmiotów, które obsługujemy”. Absolwent Computer science in management na Uniwersytecie w Łodzi. Podczas swojej drogi zawodowej współpracował z wieloma rozpoznawalnymi markami Pasjonat nowoczesnej komunikacji i nowinek technologicznych. Podczas budowy relacji z klientami wielokrotnie doradza i prezentuje najróżniejsze rozwiązania, które optymalizują procesy związane z codziennym zarządzaniem firmą. Jego domeną są ludzie. Buduje efektywne i silne zespoły, które w późniejszym czasie stają się integralną częścią organizacji dla których pracuje.