White paper

think tank

White paper – defninicja i właściwa droga do pisania.

White paper jest dokumentem pisanym mającym na celu pełne poinformowanie czytelnika o danym temacie. Łączy on obszerne badania i specjalistyczną wiedzę w jeden dokument, który opowiada się za konkretnym rozwiązaniem lub sugestią. Tego typu raporty nie mają być “szlochliwą historią”, ale raczej przedstawiają fakty w sposób jasny i zwięzły. Wiele razy White paper będzie zawierała zalecenia. Zanim przejdziemy do samego raportu, zbadajmy trochę znaczenia White paper.

 

White papers mogą być również określane jako dokumenty badawcze lub streszczenia. Celem tego dokumentu jest dostarczenie wyjaśnienia problemu z informacjami, które są bezstronne. Jednak wiele White papers może wykorzystywać silne emocje do promowania idei lub działania. Oznacza to, że należy być bardzo ostrożnym, rozważając napisanie tego typu raportu.

 

Jak w przypadku każdego rodzaju pisarstwa akademickiego, do White paper należy podchodzić z poczuciem sceptycyzmu i braku pewności. Cała koncepcja polega na przedstawieniu danych, dowodów i argumentów, które pomogą wesprzeć rozwiązanie lub wyjaśnienie. Dlatego nie powinno się przekonywać do twierdzeń autora bez odpowiednich badań i dowodów na ich poparcie. Należy również podejść do tego typu dokumentu z założeniem, że można znaleźć coś lepszego i że może być konieczne rozwiązanie obecnego problemu innym podejściem. Bądź przygotowany na to, że zanim napiszesz raport, poświęcisz trochę czasu, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

 

Innym kluczowym pojęciem, na które należy zwrócić uwagę przy analizie raportów badawczych, jest to, że muszą one mieć autorytatywne wprowadzenie. Sformułowanie “badania autorytatywne” opisuje sytuację, w której przeprowadzono obszerne badania na dany temat. Na przykład, jeśli czytamy artykuł o tym, jak naprawić oponę bez powietrza, autorytatywny raport prawdopodobnie nakreśliłby wyniki badań i dostarczył sugestii, jak zapobiec problemowi.

 

Raporty badawcze muszą mieć również mocne strony. Po przedstawieniu wszystkich informacji i dowodów zebranych w raporcie, autor powinien mieć pewność, że jego argumentacja jest prawidłową odpowiedzią i że jego wniosek jest najlepszym wnioskiem wynikającym z zebranych informacji. White paper powinna być napisana w taki sposób, aby umożliwić mocne uzasadnienie swojego punktu widzenia. Potencjalni klienci i nabywcy technologii szukają kogoś, kto potrafi wyjaśnić szczegóły ich problemu w prostym, zrozumiałym języku.

 

Jeśli napisałeś artykuł o tym, jak rozwiązać konkretny problem w jednym z aspektów Twojej działalności, powinieneś być w stanie odpowiedzieć na pytania dotyczące tego problemu w sposób ogólny. Oznacza to, że Twoja White paper powinna być na tyle szeroka, aby móc odpowiedzieć na pytania szerokiego grona potencjalnych klientów lub klientów. Jeśli jednak audytorium jest bardzo wąskie – powiedzmy, tylko pracownicy – należy być bardzo ostrożnym co do tego, ile informacji zawarliśmy w raporcie.

 

Wreszcie, White papers nie powinny próbować rozwiązywać problemów, które są już Państwu znane. Na przykład, jeśli prowadzisz firmę programistyczną, prawdopodobnie wiesz, że najlepszym sposobem na przyciągnięcie konsultanta jest prezentacja Twoich produktów w bardzo wizualnym i łatwym do nawigacji formacie. Kiedy piszesz White papers, pamiętaj, że Twoi odbiorcy będą już wiedzieć, czego szukają w tym dokumencie. Jeśli skupisz się na wizualizacji problemu i spróbujesz go rozwiązać w nowy sposób, możesz wyalienować swoją publiczność i stracić potencjalnego klienta lub klienta.

 

Pisanie White paper może być trudnym zadaniem, ale znajomość właściwego formatu i struktury jest jednym z pierwszych kroków do sukcesu. Podążając za tymi krokami, możesz mieć pewność, że stworzysz najlepiej wykorzystany i zaakceptowany kawałek literatury dla swojego konkretnego przypadku biznesowego. Dołącz wszystkie standardowe wymagania dotyczące formatowania papieru i użyj szablonu, który pomoże Ci opracować najlepszy ogólny projekt. Zawsze kieruj komentarze i pytania bezpośrednio do osoby, która przeczyta Twój dokument. Na koniec, upewnij się, że przeczytałeś i zredagowałeś swoją pracę przed wysłaniem jej do recenzji do wielu osób i redaktorów.

 

 

Damian Węglarski
Damian Węglarski
Od 10 lat skutecznie współtworzy rynek marketingowo – reklamowy w Polsce. Pasjonat i praktyk w dziedzinie SEO, AdWords, Digital Marketing oraz Branding. Jest właścicielem Digital Premium – firmy, która dzięki swojemu know-how i autorskim pomysłom na co dzień obsługuje ponad 70 klientów z różnych branż. Jak sam mówi: „Dzięki pracy z różnymi branżami i na różnych rynkach, mamy okazję sprawdzać i potwierdzać schematy, które w świecie SEO uważane są za przysłowiowy #musthave. Taka wiedza pozwala nam jeszcze lepiej dobierać narzędzia i tworzyć strategie, które w późniejszym czasie procentują wynikami finansowymi podmiotów, które obsługujemy”. Absolwent Computer science in management na Uniwersytecie w Łodzi. Podczas swojej drogi zawodowej współpracował z wieloma rozpoznawalnymi markami Pasjonat nowoczesnej komunikacji i nowinek technologicznych. Podczas budowy relacji z klientami wielokrotnie doradza i prezentuje najróżniejsze rozwiązania, które optymalizują procesy związane z codziennym zarządzaniem firmą. Jego domeną są ludzie. Buduje efektywne i silne zespoły, które w późniejszym czasie stają się integralną częścią organizacji dla których pracuje.