Marketing internetowy musi być budowany na mocnych keywordsach. Jedną z podstawowych kwestii dotyczących skutecznego wypozycjonowania strony internetowej jest dobranie silnych słów kluczowych. Określenie słowa jako silnego jednak nie wystarczy, a budowanie pozycji na słabych hasłach przypomina ustawianie domku z kart – prędzej czy później nic z tego nie wyjdzie. Keywords musi posiadać szereg cech, dzięki którym będzie mógł skutecznie pracować na sukces portalu internetowego.
Słowa kluczowe przypominają wytrychy, które umożliwiają otwieranie kolejnych furtek do budowania pozycji w sieci. Wiele osób skupia się na jednym, oryginalnym keywordsie, który ma stanowić o sile całej strony. Jest to jednak w większości przypadków błędne podejście i bardzo szybko okazuje się nieskuteczne. Jedyną możliwością, w której możemy skupić się na znikomej liczbie słów jest prowadzenie specyficznej działalności i nie posiadanie praktycznie żadnej konkurencji w danej branży. W większości przypadków tak łatwo jednak nie jest. Prowadzona strona internetowa nie jest wyjątkowa. W sieci znajduje się zwykle od kilku, do nawet kilkuset podobnych portali, korzystających z bliźniaczych słów kluczowych. Skupiając się na wykreowaniu wyłącznie jednego tagu jest złym pomysłem. Konkurencja nie śpi i po jakimś czasie nasza strona może zostać przyćmiona i spaść bardzo nisko w rankingach wyszukiwarek. Ile słów kluczowych powinno być zatem skutecznym gwarantem sukcesu? Nie ma na to niestety jednoznacznej odpowiedzi. W wielu przypadkach można jednak zostać przy pięciu lub sześciu mocnych keywordsach, które będą budować pozycję strony internetowej. W wielu przypadkach pomocnym narzędziem okaże się planer słów kluczowych, który pomoże określić ilość tagów wymaganych dla danej strony internetowej.
Dbanie o oryginalność, unikatowość treści znajdujących się na stronie www stanowi podstawę osiągnięcia sukcesu w SEM. Wysoka wartość contentu dotyczy także jakości słów kluczowych. Jeśli prowadzimy zakład fryzjerski i chcielibyśmy wypromować się w sieci za pomocą własnej strony internetowej, musimy skonstruować nieco lepsze słowa-klucze, niż “zakład fryzjerski Warszawa”. Nasza oferta zginie w gąszczu w innych propozycji, przez co portal nie wygeneruje niemal żadnego ruchu na witrynie. Dobrym pomysłem jest z treści oryginalnej, dobrej jakościowo i użytecznej dla użytkownika. Wkomponowanie w nią mocnych słów-tagów pozwoli wypromować stronę poprzez dobre pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Keywords musi być zatem precyzyjny i w możliwie największym stopniu oddawać charakter działalności firmy. Dobrze dobrane słowo kluczowe pomaga zawęzić zakres poszukiwań do tego, czego tak naprawdę szuka internauta. Oznacza to, że znacznie lepszym słowem kluczowym, w przypadku zakładu fryzjerskiego w Warszawie będzie zawężenie oferty i przejście do konkretów, np. “najlepszy fryzjer męski w Warszawie”. Content marketing nie może zostać w żadnym wypadku pominięty przy dobieraniu słów-kluczy.
Marketing internetowy będzie się różnił w zależności od oferty sklepu internetowego, proponowanych usług i ogólnej charakterystyki przedsiębiorstwa. Możemy wtedy mówić o różnych strategiach dobierania słów kluczowych. Będą one w wielu przypadkach różne i niepodobne do siebie. Dobór słów kluczowych powinien być poprzedzony wnikliwą analizą działalności podmiotu. Od tego zależy, czy słowa kluczowe będą bardziej kierowane geograficzne, czy też będą miały charakter definiowania produktów. W przypadku sklepów internetowych słów kluczowych będzie dużo, a poszczególne z nich będą dotyczyć konkretnej oferty – będą zatem bardzo szczegółowe. W przypadku oferty np. sprzątania pomieszczeń czy firm remontowych, słowa kluczowe będą kierowane graficznie – skupią się na pozyskiwaniu klientów z danej dzielnicy, z danego miasta czy województwa. W razie problemów z poprawnym doborem przydatna może się okazać wyszukiwarka słów kluczowych, usprawniająca proces budowania silnych keywordsów.