LinkedIn to wirtualna sieć społecznościowa, dzięki której możliwe jest łatwe nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów biznesowych. Jak wykorzystać platformę do promocji firmy w sieci? Sprawdź!
LinkedIn to międzynarodowa platforma, specjalizująca się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Serwis działa nieprzerwanie od 2003 roku. Po co zakładać konto na LinkedIN? Platforma pozwala na zaprezentowanie firmy (zarówno dużego przedsiębiorstwa, jak i małych przedsiębiorstw oraz firm jednoosobowych) z jak najlepszej strony i tym samym — pozyskiwanie nowych klientów. To także dobre miejsce dla osób, które szukają pracy lub… utalentowanych pracowników.
Za pomocą konta LinkedIn można stworzyć profesjonalną wizytówkę przedsiębiorstwa. Portal nawet w bezpłatnej wersji ma ogromny potencjał reklamowy. Platforma LinkedIn pozwala na kontaktowanie się z poszczególnymi użytkownikami LinkedIn i wysyłanie do nich wiadomości.
Na tablicy LinkedIn można również, podobnie jak w przypadku Facebooka:
• publikować ciekawe wpisy, np. profesjonalne artykuły i branżowe poradniki,
• informować internautów o najnowszych promocjach,
• udostępniać branżowe newsy.
To, co różni LinkedIn od Facebooka to tzw. InMaile, czyli wiadomości sponsorowane, które można wysyłać za pomocą platformy. LinkedIn jest lepszy od Facebooka także pod kątem targetowania — użytkownicy korzystający z serwisu podają swoje stanowiska oraz nazwę firmy, w której obecnie pracują. Na Facebooku takie informacje nie zawsze są podawane.
Jak wykorzystać Social Media w biznesie i stworzyć za pomocą LinkedIn wartościową wizytówkę dla przedsiębiorstwa?
Pierwszy krok to utworzenie konta firmowe, ponieważ konto prywatne nie daje takich możliwości reklamowych.
Następnie bardzo ważne jest, by już od pierwszych sekund istnienia nasze konto firmowe wyglądało profesjonalnie. W tym celu należy przed założeniem profilu firmowego przygotować niezbędne grafiki i logotypy. To samo tyczy się opisów i informacji odnośnie firmy – powinniśmy je wprowadzić na samym początku, podczas zakładania konta na LinkedIn. Co dalej? Warto zaprzyjaźnić się z narzędziami analitycznymi oraz funkcjami reklamowymi, jakie oferuje platforma!
LinkedIn, podobnie jak inne Social Media, umożliwia swoim użytkownikom korzystanie z wielu dodatkowych funkcji, takich jak np. płatne reklamy, publikowanie referencji/rekomendacji czy narzędzia analityczne. Warto z nich skorzystać! Śledzenie zachowań konsumentów i aktualnych trendów w sieci odgrywa ogromną rolę w planowaniu ukierunkowanych na klienta, skutecznych kampanii reklamowych.
Każdy, kto specjalizuje się w marketingu, wie, że podstawą skutecznej promocji marki w sieci jest spójna komunikacja marketingowa. Dotyczy to także platform społecznościowych i Social Media.
Po wybraniu kluczowych dla naszej branży mediów społecznościowych należy je zintegrować ze stroną internetową, a także… ze sobą. I tak – w opisie firmowego profilu na LinkedIn można zamieścić odnośnik do profilu firmy na Facebooku, link do konta na Youtube, a także link do strony internetowej. I odwrotnie – na stronie internetowej obowiązkowo powinny się znaleźć linki do firmowego profilu na LinkedIn, Youtube i Facebooku.
Dzięki temu mamy realną możliwość, by zwiększyć ruch na stronie internetowej, sprawiamy, że nasz przekaz dotrze do większej liczby potencjalnych zainteresowanych odbiorów, dajemy również internautom możliwość udostępniania najciekawszych spośród publikowanych przez nas treści (co także wpływa na zasięgi).
Jak widać, warto zapoznać się z platformą LinkedIn i wykorzystać jej potencjał w kampanii marketingowej firmy. Inwestycja ta może dość szybko się zwrócić!