Tworzenie dobrych treści na potrzeby internetu wcale nie jest takim prostym zadaniem, jakby mogło się wydawać. Aby artykuły były atrakcyjne dla czytelników i użyteczne z perspektywy pozycjonowania muszą spełniać szereg warunków, takich jak poprawność językowa, merytoryczna oraz przede wszystkim odpowiednio dobrane i rozmieszczone słowa kluczowe. Każdy copywriter wie, że tworzenie wartościowych treści praktycznie nie jest możliwe bez pomocy pewnych specjalistycznych narzędzi, których działanie warto poznać przed rozpoczęciem pisania tekstów.
Podczas pisania tekstów pozycjonujących szczególne znaczenie ma dobór odpowiednich słów kluczowych, gdyż bez nich żaden artykuł nie będzie mógł spełniać swojej podstawowej roli. Podczas wyszukiwania najczęściej używanych przez użytkowników fraz można na szczęście posiłkować się kilkoma bardzo skutecznymi narzędziami, które gwarantują podniesienie użyteczności tworzonych treści.
-Ubersuggest, czyli dość proste w obsłudze narzędzie, dzięki któremu seo copywriting staje się zajęciem o wiele łatwiejszym. Wystarczy wpisać jedno słowo kluczowe, aby system mógł znaleźć propozycje kilkudziesięciu innych, które są najczęściej używane przez internautów i powinny zostać wykorzystane w artykule na dany temat. Korzystanie z narzędzia jest banalnie proste, gdyż oprócz wprowadzenia słowa przewodniego ogranicza się do wybrania właściwego języka i rozpoczęcia analizy kliknięciem myszki.
-Google AdWords jest chyba dobrze znane wszystkim, którzy kiedykolwiek zajmowali się pisaniem tekstów na potrzeby internetu. Narzędzie działa bardzo podobnie do Ubersuggest. Tutaj także należy wpisać jedną frazę, aby zobaczyć sporą liczbę słów pokrewnych, które mogą zostać użyte w tworzonym artykule. Aby skorzystać z Google AdWords, należy zalogować się przy pomocy swojego konta Google.
-Wyszukiwarka Google to wbrew pozorom także bardzo przydatny sojusznik, dzięki któremu emarketing staje się znacznie prostszy. Aby zdobyć cenne propozycje słów kluczowych, warto po wpisaniu danej frazy zwrócić uwagę na sugestie wyszukiwarki. Są one przecież frazami najczęściej wpisywanymi przez innych użytkowników poszukujących informacji na temat danego zagadnienia.
Oprócz zawierania odpowiednich słów kluczowych dobry tekst musi również być w pełni poprawny językowo. Internauci są dość wymagający, więc artykuły zawierające liczne błędy raczej nie mają szans na zdobycie ich uznania. Właśnie z tego powodu powstały narzędzia dla copywritera, które pozwalają w dość łatwy sposób przeprowadzić korektę tekstu.
-LanguageTool to jedno z najpopularniejszych dostępnych rozwiązań. Narzędzie jest w stanie obsługiwać kilka języków, takich jak angielski, polski czy nawet chiński i ukraiński. Wykrywa wszystkie powszechnie popełniane błędy językowe, stylistyczne i gramatyczne oraz podaje propozycje poprawnych sformułowań. Korzystanie z LanguageTool jest bezpłatne dla tekstów o długości do 20 tysięcy znaków.
– Ortograf jest narzędziem o bardzo podobnym działaniu. Główną różnicą jest jednak fakt, że narzędzie jest całkowicie bezpłatne i dostępne w języku polskim. Ortograf sprawdza tekst pod kątem ponad 1000 reguł obowiązujących w języku polskim, dzięki czemu copywriting staje się zajęciem zdecydowanie bardziej przyjemnym.
Treści wykorzystywane przez marketing internetowy mogą być tak naprawdę tworzone w dowolnym edytorze tekstu. Dobrze jednak, aby wykorzystywane narzędzie posiadało takie funkcje jak choćby licznik słów lub znaków ze spacjami. Oprócz najpopularniejszego pakietu Office jest kilka edytorów, które spełnią oczekiwania większości copywriterów.
-LibreOffice Writer to darmowy program umożliwiający zaawansowaną edycję tekstu. Zawiera intuicyjny interfejs oraz wszystkie funkcje niezbędne do komfortowej pracy. Na wyróżnienie zasługuje fakt, że oprogramowanie jest ciągle aktualizowane i wzbogacane o nowe funkcje. Wszystkie pliki tworzone w tym programie są w pełni kompatybilne z pakietem Office.
-Dokumenty Google, czyli darmowy pakiet programów biurowych dostępnych w przeglądarce. Wygodne jest to, że wszystkie tworzone dokumenty można z łatwością zapisywać na dysku Google oraz udostępniać klientom bezpośrednio z poziomu przeglądarki. Twórcy zadbali również o to, aby nad każdym dokumentem mogło pracować kilku użytkowników jednocześnie. Wygodny interfejs oraz licznik słów są tutaj oczywiście na porządku dziennym.