Czy tego chcemy, czy tez nie, internet zrewolucjonizował sposób, w jaki prowadzimy dzisiejszy biznes. Telemarketing, reklamy drukowane i billboardy zdominowały branżę reklamową przez dziesięciolecia, jednak teraz chodzi o to, aby dotrzeć do klientów online. W 2020 roku, jeśli nie posiadasz strony internetowej, profili na platformach społecznościowych i silnej obecności w internecie, nie wybijesz się na tle konkurencji. Strategia marketingu cyfrowego, która obejmuje różne platformy i praktyki, może pomóc Ci wyróżnić się w nadmiernie nasyconym środowisku online.
Termin ten jest najczęściej używany w odniesieniu do działań marketingowych online, takich jak e-mail marketing, content marketing, blogowanie, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) i social media marketing. Ale większość ludzi nie wie, że marketing internetowy obejmuje również media nieinternetowe, takie jak SMS-y, telewizja, a nawet radio.
Marketing internetowy wielokrotnie udowodnił, że może pomóc poprawić wskaźniki konwersji i przyciągnąć więcej klientów. Wynika to po części z faktu, że marketing cyfrowy pozwala ukierunkować się na konkretne dane demograficzne i wabić klientów, którzy są już zainteresowani produktem lub usługą.
Optymalizacja wyszukiwarek SEO jest hasłem marketingowym dekady i nie bez powodu – ponad 90% doświadczeń online zaczyna się od prostego wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google i Bing. Dzięki SEO możesz znaleźć się na stronie z wynikami wyszukiwania dla swoich najistotniejszych słów kluczowych i w ten sposób dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Przecież w każdej sekundzie dokonuje się ponad 63.000 wyszukiwań. To jest dużo niewykorzystanego potencjału, który możesz przekuć na skuteczny marketing w sieci!
Skuteczna strategia SEO składa się z kilku synergicznych technik, w tym badania słów kluczowych, tworzenia treści, budowania backlinków, technicznej optymalizacji stron www i wielu innych. Istnieje nawet specyficzny podzbiór zwany lokalnym SEO, który koncentruje się na marketingu małych firm do ich lokalnych społeczności.
Jednym z powodów, dla których SEO stało się popularne jest to, że jest to skuteczna forma e-marketingu przychodzącego. Oznacza to, że zamiast docierać do klientów, skupiasz się na pozyskiwaniu klientów za pośrednictwem wyszukiwarek – a ci klienci coraz częściej szukają już możliwości dokonania zakupu.
SEO pomaga zoptymalizować Twoją stronę internetową i obecność w sieci tak, aby zapewnić wysokiej jakości ruch na stronie z dużym potencjałem konwersji.
Podczas gdy SEO pomaga w organicznym rankingu docelowych słów kluczowych, SEM ma na celu zwiększenie ruchu na stronie www z wyszukiwarek poprzez płatne środki. Dwie najczęściej wykorzystywane usługi SEM to Bing Ads i Google AdWords.
SEM pomaga umieścić płatne reklamy na stronie wyników wyszukiwania. Te płatne reklamy wyglądają prawie identycznie jak organiczne wyniki wyszukiwania w Google, z wyjątkiem etykiety “Ad”. Pojawiają się one na górze strony – przed wszelkimi efektami organicznymi – dając Ci doskonałą widoczność i natychmiastową świadomość marki.
Marketerzy cyfrowi uwielbiają SEM, ponieważ łatwo jest tworzyć reklamy w wyszukiwarce na podstawie słów kluczowych i lokalizacji wyszukiwarki. E-marketing w wyszukiwarkach nie ma być substytutem optymalizacji w wyszukiwarkach. Zawsze należy włączyć odrobinę obu tych elementów, aby doprowadzić do jak największego ruchu na stronie.
Email marketing pozostaje jednym z najbardziej popularnych i skutecznych rodzajów marketingu cyfrowego.
Szacuje nawet, że średni zwrot z inwestycji w e-marketing stanowi 3 800% zwrotu za coś tak prostego jak e-mail. E-marketing to sposób, w jaki możesz promować swoje produkty/usługi, budować relacje, inspirować lojalność klientów i zdobywać cenne opinie od nich. Sztuczka polega na zbudowaniu bazy danych poczty elektronicznej, stworzeniu angażujących treści e-marketingowych skierowanych do odbiorców docelowych.
Content marketing jest jednym z najlepszych pośrednich rodzajów marketingu cyfrowego. Zazwyczaj przedsiębiorstwa wprowadzają na rynek same siebie, promując swoje produkty, usługi lub marki. E-marketing treści przenosi punkt ciężkości na promowanie swojej wartości poprzez użyteczne i istotne treści.
Content marketing obejmuje wiele form treści. Blogi, filmy, posty w mediach społecznościowych, e-booki, broszury, infografie, studia przypadków i szablony to przykłady popularnych typów treści w sieci. Content marketing polega na tworzeniu treści, które chcą widzieć Twoi klienci, aby mieć wpływ na ich decyzje zakupowe.